Diet Battle Recept

Ontbijttips – Tijd voor iets nieuws

29 juni 2017
Omdat ik gezonder wil gaan leven wil ik ook mijn variatie in maaltijden gaan uitbreiden. Er is zoveel meer keus in ontbijt, lunch en avondeten dan wat ik zelf op tafel zet. Hoe gevarieerder mijn mogelijkheden en recepten des te leuker het word om gezondere keuzes te maken. In de trend van probeer eens wat nieuws. Om te beginnen met het ontbijt. Daar kan ik nog wel wat variatie in gebruiken. Heb jij nog tips?
Ontbijtgewoontes

Door de jaren heen heb ik allerlei soorten ontbijtgewoontes gehad. Van een eenvoudig sneetje brood met kaas tot magere kwark met gedroogd fruit, muesli, cocos een lepeltje Chiazaad (o.a. verkrijgbaar via Dekruidenbaron). Maar ook een tijdje at ik iedere ochtend een schaaltje havermoutpap, Brinta  of Muesli (ja, heel slecht, ik weet het).

Griekse yoghurt, chiazaadjes, Cruesli, Cocos en gedroogde cranberries

Ik ben inmiddels wel toe aan wat nieuwe inspiratie. Iets wat niet te veel voorbereiding kost (ik ben tenslotte mama en moet in de ochtend voor 4 mensen rennen, vliegen en weer opstaan. (valt gelukkig wel mee hoor) Maar er is niet elke dag tijd voor een 5-sterren Instagram-waardig superfood ontbijtje.

Uitgebreid ontbijt in het weekend

In het weekend maak ik meer werk van ons ontbijt en komt er soms een heerlijke verse sandwich op tafel te staan met verse groentes zoals avocado, rucola, rode ui, tomaatjes en komkommer. Of een heerlijke uitsmijter met champignons, tomaatjes, rode ui én wat bacon (oops!). Hmmmmmm!

Nu ben ik dus wel toe aan iets nieuws en kan daarbij wel wat hulp en inspiratie gebruiken. Wie o wie is de koningin van de ontbijtjes en heeft er voor mij nog wat lekkere, gezonde en simpele tips & recepten? Alle tips zijn welkom en zoals ik al zei, ik ben in voor wat nieuws, dus kom maar op!

Wat is jouw favoriete ontbijt? Deel je tips & recepten in de reacties! Dankjewel! 

 

 

Misschien vind je onderstaande ook wel leuk

3 Reacties

  • Beantwoord Femke 29 juni 2017 at 10:15

    Ik doe als ik moet werken vaak
    Franse magere kwark, appel, kaneel, en een paar ongezouten ongebranden nootjes
    Als met kids thuis ben gewoon brood met beleg

  • Beantwoord Will 29 juni 2017 at 10:36

    Op het moment doe ik even het 13 daags dieet, om er wat kilo’s af te krijgen. Hoop dat ik dat vol houd.
    Als ik niet lijn, dan eet ik ’s morgens een kommetje magere kwark met een handje vol Kellog’s K of jumbo eigenmerk , twee theelepeltjes gebroken lijnzaad , een kleine banaan in stukjes en een beetje zoetstof met een kop koffie.

  • Beantwoord Monique
    Twitter:
    29 juni 2017 at 10:41

    Ik mag eigenlijk niks zeggen want ik ben echt een gewoontedier wat ontbijtjes betreft. Kan goed wekenlang hetzelfde eten tot ik weer iets nieuws bedenk en dat weer weken achter elkaar eet, haha. Maar je zou de havermoutmuffins die ik op mijn blog heb staan eens kunnen proberen, eventueel met nog wat vers fruit of wat yoghurt/kwark erbij. Erg lekker! Of bananenpannenkoekjes met blauwe bessen, zelfgemaakte granola met Griekse yoghurt en wat fruit is trouwens ook een aanrader. Smakelijk 🙂
    Monique recently posted…Weight Watchers Update #13 | Stabiliseren week 1My Profile

  • Laat een reactie achter

    CommentLuv badge