Met slimme marketing trucs kun je niet vroeg genoeg beginnen. Zelfs mijn tweejarige peuter liet mij gisteravond zien dat ze er nu al gevoelig voor is. Na een bijzonder uitstapje kwam ze thuis met een heuse goodiebag én zong ze het liedje van de reclame. Is ze nu al gebrainwasht? Het moet niet gekker worden…
Winkel als thema
De hele maand maart staat alles op Lola’s kinderdagverblijf in het thema van boodschappen, de winkel en een restaurant. De kinderen mogen winkelen in het winkeltje in hun lokaal en binnenkort mogen zelfs de papa’s en mama’s bij ze komen eten. Lola vind het helemaal leuk en thuis veranderd ze haar speelhoekje regelmatig om in haar eigen winkeltje. Afgelopen weekend ging ze met papa naar de markt waarna ze alle gekochte groenten in haar “eigen winkeltje” weer aan mij mocht verkopen.
Een bijzonder uitstapje
Gisteren mocht ze samen met een groep kinderen en juffen van het kinderdagverblijf een bijzonder uitstapje maken. Ze gingen namelijk op bezoek bij de Jumbo. Met zijn allen mochten ze een kijkje nemen in de winkel en achter de schermen. Ze kregen een banaantje en mochten ze in de reusachtige koude koelcel kijken en eventjes achter een echte kassa zitten. Wat cool!
’s Avonds kwam mevrouwtje thuis met een tasje van de Jumbo met daarin een banaan, rozijntjes, een Woezel en Pip kaasje, mandarijntje en Jumbo stickers. Toen ik even later in het online “dagboekje” van het kinderdagverblijf keek, zag ik de foto’s van het gezellige bezoekje aan de Jumbo. Mevrouwtje wilde er niet veel over kwijt en was te moe om mijn enthousiaste vragen te beantwoorden. Ze mocht daarom nog even gaan spelen totdat het eten klaar was.
“Halloooo Jumbooo”
Ineens hoorde ik verderop in de woonkamer een zacht stemmetje zeggen “Halloooo Jumbo!”…”Hallooo Jumbo!”…Vriendlief en ik keken elkaar aan….”is ze nu al brainwasht?! hahahaha”. Lola was gewoon de reclame van de Jumbo aan het napraten zonder dat ze het zelf door had. En dat terwijl ze nooit reclame op TV kijkt. Oopsie! Haha. Zo zie je dus hoe snel dat gaat.
Twee jaar oud en nu al gevoelig voor de marketingtrucs. Wel echt super leuk hoor, zo’n uitstapje en slim dat ze zo’n tasje meegeven met allerlei leuke boodschappen. Het leek wel een goodiebag, maar dan voor peuters. Slimme marketingtruc!
Wat wil je later worden Lola?
Mocht Lola trouwens nog een bijbaantje zoeken, dan kan ze zo bij de Jumbo beginnen als nieuwe kassajuf, hihi. Al denk ik niet dat Lola kassajuf wilt worden want toen ik haar gisteren vroeg “wat wil je later worden als je groot bent?” kreeg ik meerdere malen als antwoord “een vliegtuigtauto, mama! Dan kan ik vliegen én rijden!” Tja,dat is natuurlijk ook wel super handig! Slimme meid!
Heb jij je kids wel eens betrapt op het zingen van reclames? En weet jouw kind al wat hij/zij later wilt worden?
Oh wat leuk zeg dat ze zoiets doen. Leren ze veel van denk ik. En prima winkel die Jumbo hoor. ? Hier nog geen jingles en wat ze later wil worden? Moeder.. ?
Dat denk ik ook inderdaad. Ze heeft het er nu nog over 😉
Mijn meisje is nog te klein haha. Maar wel een superleuk uitje! Denk inderdaad dat kinderen daar gevoelig voor zijn. Kijk maar naar de koekjes, snoepjes en noem-het-maar-op met televisiehelden.
Inderdaad….vroeg mee beginnen…gelukkig kijken we hier (bijna) geen reclame…vind dat ook nog niet zo nodig voor die kleintjes.
Inderdaad….vroeg mee beginnen..gelukkig kijken we hier (bijna) geen reclame…vind dat ook nog niet zo nodig voor die kleintjes.
Wat een leuk uitstapje voor dr! En van Jumbo erg leuk dat ze zo’n tasje mee gaven.
Hier hoor ik vooral Luca reclames zingen. Maar ik moet ook zeggen, hij hoeft maar 1 of 2 keer een liedje te horen en hij zingt hem dan al mee ? dus ik kijk er dan niet van op als ik hem weer eens wat hoor zingen. Haha.
Dat is dan ook weer helemaal waar 😉