About Me Beauty Diet Battle makeover mama challenge Mommy Stuff My Adventures Personal Uncategorized

Janske’s Diet Battle 2.0 – Week 19 – dropjes en chips cravings

8 februari 2016
broodje ei & ham

broodje ei & ham

Zo, dat was me wel weer een week. Volgens mij ben ik de weg nu echt kwijt. Het gaat echt nergens meer over… get your shit together girl!

De hele week wil ik niets liever dan chips en drop….drop en chips….echt erg! Alsof ik mijn maandelijkse periode heb…verschrikkelijk. Ik heb er gewoon de hele dag zin in! Helaas heb ik erg ook meerdere keren aan toegegeven aan die cravings…oops! Op deze manier bereik ik natuurlijk nooit mijn doel!

couscous

couscous

Au!

Mijn energielevel was ook erg laag de afgelopen week. Ik had nog steeds veel last van mijn rug en had veel last van keelpijn. Ken je dat, als het voelt alsof je een zak knikkers in je keel hebt zitten…het deed zo veel pijn. Zelfs wanneer ik niets deed…AU! De keelsnoepjes en honingdrop gingen er dus goed in en hielpen wel wat tegen de pijn. Gelukkig. Fijn dat er ook suikervrije snoepjes voor je keel bestaan trouwens!

eitje met groenten

eitje met groenten

Sporten ging wel erg lekker deze week, onze trainster was onverwacht ziek dus kregen we een vervanger. Zij wist ons ook prima in het zweet te werken. Heerlijk! Helaas is er komende week ivm de carnavalsvakantie geen Zumba, dus dat is wel balen. Extra goed opletten dus.

tosti uit de Airfryer

tosti uit de Airfryer

Philips Airfryer

We hebben trouwens een Airfryer aangeschaft (dankjewel BTW-vrije dagen bij Mediamarkt). Ik moet wel nog echt even ontdekken wat ik er allemaal mee kan. De frietjes smaakten trouwens wel ok, maar de frikandellen en bitterballen waren niet bepaald lekker meer. Broodjes bakken ging super, maar tosti’s werden zowaar croutons. We moeten nog even wennen zullen we maar zeggen, haha.

Gebruik jij trouwens ook een Airfryer en heb je nog tips of lekkere recepten? Let me know!

Resultaten voor deze week:

Startgewicht: 109 kg

Gewicht : 101,1 kg

Resultaat: – 7,9 kg

broodje gyros

broodje gyros

Gevoel:

Op dit soort momenten schaam ik mij wel een beetje dat ik de draad echt even kwijt ben. Maar juist nu moet ik het hier ook delen zodat ik kan laten zien dat het ook voor mij niet vanzelf gaat en er naast de ups ook genoeg downs zijn. Jammer maar helaas. Dus, moet ik mijzelf terug gaan vinden en gewoon harder mijn best gaan doen. Hopelijk kan ik mijzelf motiveren met een beetje hulp van mijn lief en van jullie. Let’s do this! Op naar de volgende mijlpaal…onder die 100!


Volg ook mijn “Battle” tegen de kilo’s! Ga je zelf ook mee de strijd aan?! Let’s do this!

Ben je ook bezig met je eigen strijd tegen de kilo’s? Hoe ging het bij jou de afgelopen week?

You Might Also Like

30 Comments

  • Reply Mama van Dijk 8 februari 2016 at 08:59

    Ahh! Die eeuwige strijd erg eh! Ik ken hem! Maar je bent een prachtig mens! Dat ligt niet aan kilo’s.

    -x- Mama van Dijk

  • Reply Malou
    Twitter:
    8 februari 2016 at 10:02

    Knap dat je al zoveel kwijt bent!

  • Reply Maaike 8 februari 2016 at 10:04

    Ha Jans. Ik heb deze week donderdag al op de weegschaal gestaan aangezien onze carnaval al op donderdag begon. Ongelooflijk maar waar was ik in die paar dagen 500gr kwijt! M’n gewicht nu is dus 88,9kg. En ik ga voortaan op de vrijdag op de weegschaal staan. Voor mijn gevoel fijner!
    Balen dat je zo’n keelpijn hebt gehad. Hopelijk gaat het deze week weer beter! Xx

  • Reply Karen 8 februari 2016 at 14:37

    Dat je zin hebt in chips en drop, komt denk ik omdat, als ik het zo in een oogopslag zie, de verkeerde koolhydraten eet. Heb je een lage bloeddruk? dan heb je misschien drop wel nodig? Kan ook.
    Ik zou proberen eens te stoppen met al die witte bolletjes brood en complexe koolhydraten gaan eten. Je eetgedrag gaat nu inderdaad nergens over (ik herhaal wat je zelf zegt), dus het is geen wonder dat je niet afvalt. Ja een hele strenge reactie, maar ik zie continu dit soort updates voorbij komen, dus ik dacht laat ik eens kritisch naar je eetpatroon kijken 😉 Ik ben ten slotte niet voor niets ooit gewichtsconsulente geweest.

    • Reply Karen 8 februari 2016 at 14:40

      Oh, en dat vergeet ik nog te zeggen. Door de verkeerde koolhydraten te eten, schommelt je bloedsuikerspiegel te veel waardoor je meer zin krijgt in drop en rotzooi. Het is belangrijk voedingsmiddelen te eten die je suikerspiegel beter in balans houden.

      • Reply Janske 8 februari 2016 at 14:50

        mijn bloeddruk is goed (ik heb hem toevallig gisteren opgemeten). Ik moet inderdaad minder en andere koolhydraten eten, wellicht dat het me enorm gaat helpen! Bedankt voor je tip!

      • Reply Janske 8 februari 2016 at 14:51

        Heb je nog tips qua gezondere keuzes in koolhydraten?

        • Reply Karen 8 februari 2016 at 15:45

          Alles met volkoren is goed, dus ook volkoren pasta. Zilvervlies rijst, geen gewone rijst. Zoete aardappel ipv gewone, en dingen als bulgur, quinoa, spelt, boekweit e.d. Ik zal er anders wel een keer een blog aan wijden. Overigens zijn fruit ook koolhydraten, maar fruit bevat veel vezels dus dat is goed, al is zuur fruit wel weer beter dan heel zoet fruit zoals mango en meloen. Op mijn site kun je ook een aantal gezonde tussendoortjes vinden. Ook voor de lekkere trek.

  • Reply iris 8 februari 2016 at 16:58

    Goeie tip voor in de airfryer: pastinaak!!! Superlekker, snel klaar, variatie op de normale aardappels en veel gezonder!

  • Reply Kimberly 8 februari 2016 at 19:15

    Ik heb mijn moeder een airfryer gegeven en het eerste wat ze maakte waren wortel en pastinaak reepjes met Italiaanse kruiden, wel even door een beetje olijfolie gehaald. Onwijs lekker en gezond! 🙂
    Wat jammer dat je de draad kwijt bent, ik ken het helaas.. Mocht ik erachter komen wat je ertegen kunt doen, ben je de eerste die het hoort!
    Liefs Kimberly

  • Reply Nathalie 8 februari 2016 at 21:28

    Niet leuk dat je de weg kwijt bent met lijnen!
    Lastig als het allemaal niet wil lukken en toch echt trek hebt in andere dingen als de ‘goede en gezonde’ dingen.

    Ik hoop dat het je weer gaat lukken en de draad weer kan oppakken!

    En de Airfryer? Wij doen er naast patat ook krieltjes in, zalm (of andere vis) maar onlangs heb ik er ook boontjes in gedaan met wat champignons en ui.. was ook lekker!

  • Reply Femke 9 februari 2016 at 17:01

    De airfryer ben ik niet bekend mee.
    Niet opgeven jans, dat is het vaak dan denk je dat het mislukt is als je keer voor wat mindere keuze gaat.
    En wat Karen zegt is echt. Sinds ik goed afwissel en betere keuzes maak grijp ik minder snel naar ongezonde keuzes. Het is vind ik ooit meer werk. Het is sneller om een boterham met hagelslag te nemen dan eitje koken beleg salade erbij oid
    Dat valt niet altijd mee.
    Ook voor mee naar het werk is het s avonds eea klaar zetten.
    Bij mij was er deze week 0.4 af. Weer niet veel maar goed beter iets dan niets.

  • Reply Bianca 9 februari 2016 at 20:18

    Wij hebben ook al een tijdje de Airfryer. Echt een superding! Op Facebook is er een pagina waar overheerlijke gerechten worden uitgetest en gedeeld die gemaakt zijn met de Airfryer. Naast gerechten vind je er ook een overzicht van baktijden.

    De pagina heet: Philips Airfryer bak avonturen

  • Leave a Reply

    CommentLuv badge