About Me Beauty Diet Battle makeover My Adventures Personal This Is It Uncategorized

Janske’s Diet Battle 2.0 – Week 17 – Waar is mijn focus?

25 januari 2016

Focus, waar ben je? Ik was hem even helemaal kwijt de afgelopen dagen! Deze week was wel een stuk rustiger dan de week daarvoor. Ik had bewust maar drie afspraken ingepland staan en dat was wel even lekker. Verder even helemaal niets. Maar waar was mijn focus? Ik was hem even helemaal kwijt!

Even samen genieten

Eén daarvan was een gezellige play date met twee vriendinnen en al onze kiddo’s, waarvoor ik een heerlijke lunch had voorbereid. Vers geperste jus, verse broodjes, croissantjes, gekookte eitjes en lekkere salades. Allemaal lekkers dus. Ik had daarnaast niet ook nog gebak gehaald of gemaakt, want dat vond ik niet nodig. We hadden ook echt meer dan genoeg aan de lunch.

De derde afspraak was een kraamvisite bij een vriendin waar we ’s middags al naartoe gingen zodat de kids lekker konden ravotten en ’s avonds smulden we van een mega stapel pannenkoeken en heerlijke slagroomtaart. Hmmmm! Ook hadden mijn lief en ik vrijdagavond een date night op onze bank met bier (hij dan hè), snoeptomaatjes, snackworteltjes en een grote bak chips (oops!). En ik kan je verklappen, we hebben er echt samen van zitten genieten. Hmmm! Dat was echt al heel lang geleden. Vroeger kwam dat een paar keer per week voor, dus wat dat betreft is er wel een hoop veranderd in mijn levensstijl.

nomnom...waar is die focus?

nomnom…waar is die focus?

Een inimini klein beetje afgevallen

Deze week had ik weinig energie, maar ondanks dat ging ik “fanatiek” sporten en er een paar keer lekker op uit met Lola. Even samen een blokje om en een frisse neus halen. Lekker.

Ik merk wel dat ik een beetje de draad kwijt ben, ik heb steeds vaker zin in iets slechts, dropjes, chips, vet eten. Allemaal voeding waar ik juist vanaf wil blijven komen nu vaak als eerste in mij op wanneer ik trek krijg. Misschien is het slim om weer even niets te snoepen en snacken zodat ik weer “clean” ben en die behoefte minder snel heb. Desondanks ben ik wel een inimini klein beetje afgevallen, dus dat is wel fijn. Maar het tempo waarop ik nu vooruit ga is voor mij echt veel te langzaam.

Resultaten voor deze week:

Startgewicht: 109 kg

Gewicht : 101,2 kg

Resultaat: – 7,8 kg

Gevoel:

Ik moet weer even back on track komen en mijzelf focussen. Wat is mijn doel? Waarom wil ik dit en hoe ga ik mijn doel bereiken?

Ben je ook bezig met je eigen strijd tegen de kilo’s? Hoe ging het bij jou de afgelopen week?

Volg ook mijn “Battle” tegen de kilo’s! Ga je zelf ook mee de strijd aan?! Let’s do this!

You Might Also Like

25 Comments

  • Reply Li 25 januari 2016 at 19:52

    Goed bezig Jans!!! Op eigen kracht en dat is heel knap! Sportze! Ik ga van de week ook weer beginnen… werken aan gezondheid en mindfullness richting de grote dag!! Succes je kan het!!!

  • Reply Nicole
    Twitter:
    25 januari 2016 at 19:53

    Oooh lastig is dat he! Hier ging het dus mis omdat Bart paar keer vroeg weg moest of ik moest weg (gisteren) en dan eet je even een snelle snack. Ik ben 0,1 kg afgevallen.. Gelukkig is er niets bij, maar toch. Beetje zuur als je een bepaald streven hebt haha!

  • Reply Geertje 25 januari 2016 at 19:54

    Balen dat je je focus even miste, maar bijna 8 kilo!!! Is veel hoor!! Ik weet zeker dat jer die focus weer terugvindt… Want hé, je zit bijna onder die 100!!!

  • Reply Maaike 25 januari 2016 at 19:55

    Hier ook slechts 300gr eraf. Wel 3x gesport maar ook 1 sushi avond en 2 verjaardagen in een weekend! ?
    Mijn gewicht is nu 89,5 dus 2,1kg eraf in het totaal.

  • Reply Kimberly 25 januari 2016 at 19:56

    Lastig is dat zeg!
    Ik moet zeggen dat ik momenteel hetzelfde heb, ookal ben ik pas vier weken bezig.. Het afvallen gaat enorm langzaam, terwijl ik toch echt wel sport en op mijn eten let.. Erg moeilijk om dan niet toch wat lekkers te pakken. Maar uiteindelijk red je het wel! Je bent al zo lang bezig, en zo ver! En daarbij, ben je tenminste niet aangekomen 🙂
    Succes deze week!

  • Reply Nathalie 25 januari 2016 at 20:40

    Balen dat je even de focus kwijt bent!!
    Ondanks dat toch iets kwijt, niet verkeerd!

    Hier is de eerste week redelijk gegaan, maar kan beter!

  • Reply Femke 25 januari 2016 at 20:52

    Deze week super goed opgelet. Regelmatig gewandeld, Een weekend vol bezoek en veel lekkers. Maar kon Vd meeste dingen goed afblijven en bewuste keuzes maken. Ging vol vertrouwen op de weegschaal en….
    Mwaw mwaw mwaaaaaw 0.3 eraf. ? Een lichtelijke teleurstelling. Maar goed het is eraf en niet eraan. Op naar een nieuwe week.
    Jans je bent super
    goed bezig. Steeds dichter bij je doel. Zet hem op… Maar blijf stralen ?

  • Reply Sanne 26 januari 2016 at 10:31

    Hey! Probeer eens een maandje voor jezelf een kleine verandering te maken. Bijv geen frisdrank ofzo. Of geen suikers! Als je dat doet en die verandering lukt, dat geeft zo’n boost voor jezelf! En dan doorpakken ?
    Wat ik zelf ook doe is zo weinig mogelijke koolhydraten eten. Koolhydraten zorgen voor veel schommelingen in je bloedsuikerspiegel. Dus laat brood, pasta, rijst en aardappels eens een maand staan! Succes ?

  • Reply Roxanne
    Twitter:
    31 januari 2016 at 14:18

    Als je je focus gevonden hebt, kun je dan even kijken of de mijne er naast ligt? Pfff…. Ik had 1 week waarin het niet lekker liep omdat het de maandelijkse week was. Maar afgelopen week had ik echt weer moeite om back on track te komen…. Komende week wil ik echt weer back on track zijn, want de week erna zijn we 2 nachtjes weg en dan wil ik wel lekker kunnen genieten en niet overal op letten. Dat mag van mezelf. Maar erna weer back on track. En genieten met mate natuurlijk

  • Reply Sanne 2 februari 2016 at 09:42

    Geen koolhydraten lijkt erger dan het klinkt. Je haalt namelijk voornamelijk je koolhydraten uit groente en fruit. En probeer veel eiwitten te eten.
    Door eiwitten hou je een langer verzadigd gevoel. Dus met lunch en avond eten zorg dat je kip, kalkoen of vis erbij eet. En als je honger hebt, neem tussendoor 2 gekookte eitjes. Een paar ongezouten noten. Max 10 stuks. Moet gaan lukken zo!!! Succes ?

    • Reply Janske 2 februari 2016 at 10:00

      Dat klopt misschien ook wel, maar ik wil zo “normaal” mogelijk blijven eten op een gezonde manier natuurlijk. Die eitjes vind ik heerlijk, dus die eet ik best veel…hmmmm. Ik minder koolhydraten met mate zeg maar 😉 bedankt voor je tips!
      Janske recently posted…De 15 leukste kiekjes #6 – Januari 2016My Profile

      • Reply Sanne 3 februari 2016 at 10:15

        Haha ik eet ook gewoon normaal! Alleen weinig koolhydraten. En zorg dat als je koolhydraten eet dat het de goede zijn, zoals zoete aardappel, quinoa, basmati rijst etc. En dan rond de 125 gr. Dan zit je altijd goed! En als je zoete trek hebt, gooi een appel met kaneel in de oven. Onwijs zoet en super lekker!! Zo fop je je lichaam een beetje, en heb jij je lekkere zoete dingetje gehad en is je zoete trek weer verdwenen!

        • Reply janske 3 februari 2016 at 12:27

          ohhh…appel met kaneel…die maakte ik vroeger altijd op het kampvuur…nomnom

    Leave a Reply

    CommentLuv badge