About Me Diet Battle This Is It Uncategorized

My Battle Update – Week 1

29 februari 2012

This is how my first week worked out for me.

I started of pretty good. But soon enough I fell back into bad habits of eating too much bad stuff and not just a little bit, but a whole lot off stuff that I shouldn’t even have at home. I did have more exercise this week, I went walking, drove my bicycle for 1 hour and went swimming laps for 1 km. But I just couldn’t stay with the healthy food.

I was also craving for all this bad stuff because I was having my period, and I always crave for bad food those days of the Month, but hey, no excuses! I’m not proud of myself right now because I have to take this seriously, it’s the only way to even do it. I really have to do better next week or this will never work. All I can say right now to myself is, You know you can do it, then DO it!

I started to keep a diary about my battle, but I stopped halfway through the week:

Wednesday

Breakfast: Vanilla Yogurt with some Cruesli

Lunch: 2 slices of brown bread, 2 eggs, 1 tomato, 3 big mushrooms

Diner: couscous salad with cucumber,tomatoes,onions and chicken sausages, vanilla yogurt

Drinks: 2 L water, 1 cup of milk, 4 cups of tea, 2 glasses of Diet Coke and 2 glasses of Light soda

Exercise: 40 minutes of fast walking

Feeling: OK, Motivated, I’m pretty excited!

Thursday

Breakfast: –

Lunch: Corn bread with cheese, Cucumber and Cherry Tomatoes

Diner: 1 Large Pizza with Tomatoes, cheese, Ham, Pepperoni & Mushrooms

Drinks: 1 Glass of Milk, 1 Orange/Mango Smoothy, 5 cups of Tea, 2 glasses of diet Coke

Exercise: Nothing much, walked through Ikea for a couple of hours…lol

Feeling: really enjoyed my pizza, but shouldn’t have done that *regret*

Friday

Breakfast: a half Croissant

Snack: Apple

Lunch: 4 Small slices of Currant Bread with butter

Snack: 3 Cookies (Evergreen)

Diner: Salad, Cucumber, Cherry Tomatoes , Steak, Low fat curbs

Drinks: 1 x Water, 2 x Tea, 2 x Diet Coke, 2 x Diet Soda, 1 x Milk

Snack: 2 Cookies

Exercise: Swimming laps (1km / 0,62 Miles)

Feeling: Hungry and craving for Crisps….ohhhhhh esp. right after swimming (around 4pm) and at night

After that I decided it was too much work to write all the things down, and it’s probably too boring to read.

These are my result so far:

Starting Weight: 104.4 Kgs / 229 Lbs

Weight after 1 week: 104,2 / 228,4 LBS (I only know the Kgs for sure)

Result:  – 0,2 KGs

Feeling: Not so very proud at myself to say the least, but I have to keep the faith and start again.

Spread the love

You Might Also Like

6 Comments

  • Reply dineke 29 februari 2012 at 12:04

    keep up with the good work. all the little things help. welk dieet doe je? wij deden sonja bakker, en het begin in wel erg goed, al viel ik de eerste week niets af, daarna begon het pas. heb iook 2 weken tussentijds stil gestaan. en als het wel een keertje fout gaat, voel je dan niet schuldig. daarvan wil je waarschijnlijk alleen maar meer eten. andere pogingen zijn bij mij tot nu toe nooit gelukt, maar ben nu toch 7 kg kwijt. wil ngo wel meer, maar het is toch zeker een goed begin.
    nu is het weer even lastig, merk dat ik toch snel grijp naar iets kleins dat wel heel erg lekker is. hopelijk gaat het volgende week weer beter. ik probeer tegen mezelf te zeggen, dat hoe langer ik die dingen niet eet, hoe sneller ik er dan wel weer van mag genieten (als ik zit waar ik wil zijn) maar dat is toch makkelijker gezecht dan gedaan.
    ik vind het echt al super knap dat je het probeerd.
    Zet hem op, ik zal voor je duimen!

    • Reply Janske
      Twitter:
      29 februari 2012 at 12:18

      Dankjewel! Ik geef niet op! Maar moet werk harder mijn best gaan doen..ik die geen speciaal dieet, gewoon gezondere levensstijl…

  • Reply Syl 29 februari 2012 at 20:50

    Weet zeker dat het je gaat lukken. Ik ga het ook proberen. Zal zien of ik het ook een beetje bij ga houden op mn blog. Wil er toch ook wat meer mn best op gaan doen. Het is al eens vaker gelukt dus waarom nu niet!
    Weet echt super zeker dat je uiteindelijk de beste manier voor jezelf vindt. Misschien kunnen we wat tips uitwisselen 🙂

  • Reply Elvie 1 maart 2012 at 05:19

    I think you did great and you are being hard on yourself. The food pics look wonderful and healthy. Keep up the good work and remember Rome wasn’t built in a day.

    • Reply jansyluvzu
      Twitter:
      1 maart 2012 at 11:23

      I know, but I also ate more bad food than I knew I should so I’m trying to minimize that so I can loose more weight. Otherwise it takes me forever to loose reach my goal.

    Leave a Reply

    CommentLuv badge